Leendert-Jan Parlevliet

Informatie

Leendert-Jan Parlevliet (geb 1960) is als godsdienstpedagoog gespecialiseerd in dialogisch levensbeschouwelijk onderwijs en in Professionele Leergemeenschappen. Hij geeft leiding binnen de faculteit aan de Praktisch Theologische vakken en de stages. Zelf verzorgt hij ook een reeks cursussen op dit vakgebied. Voor de kerken organiseert hij vormen van nascholing.

E-mail: leendertjan.parlevliet@fptr.be

Bibliografie

  • B2 Parlevliet, L.J., Berg B. van den & Zondervan, T. (2013) Het kind en de grote verhalen, Levensbeschouwelijk leren in het basisonderwijs. Amersfoort, Kwintessens. 
  • B1 Parlevliet, L.J. (2016) Leren Theologiseren met kinderen, Leerkrachten van een basisschool en een perspectiefwisseling in het godsdienstonderwijs. Brussel, Faculteit voor Protestantse Theologie en Religiestudies. (dissertatie)
  • B2 Parlevliet, L.J. (2018) Getuigen van vertrouwen in een veranderende wereld, In: Taschner, J. & Temmerman, J. (Eds) Essays on Theology, Meaning, and Pastoral Care, Analecta Bruxellensia Vol.18. Wien, Lit Verlag. 
  • B1 Parlevliet, L.J., Dekker, C. & Ruissen, D. (2020) Leren in verbondenheid, Een praktische gids voor werken met leergemeenschappen. Nieuwerkerk aan den IJssel, Gelling. 
  • B2 Parlevliet, L.J. (2022) A Plea for Hope, About the Contribution of Religious Education to Respectful Citizenship. In: Johan Temmerman (ed) Religious Radicalism, Demarcations and Challenges. Brussel Academic Scientific Publishers.
  • B2 Parlevliet, L.J. (2025) Church in transition, In: Parlevliet, L.J. & Temmerman, J. A Small Church in Transition, Reflections on the United Protestant Church in Belgium in changing times. Leuven Acco.

Heb je vragen?

Social info :

Downloads

Scroll naar boven